1

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران عنوان کرد: نقش حمایتی قانون از پیش خریدار

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اینکه قانون از پیش خریدار حمایت کرده است، گفت: درباره فسخ قرارداد هم هیچ جا اشاره نشده که پیش فروشنده حق فسخ دارد مگر اینکه پیش خریدار، اقساط سند را نپردازد.
احمد علي قاسمی در همایش سراسری کانون‌ها و جوامع و کمیته پارلمانی سردفتران و دفتریاران در ساری اظهار کرد: در ماده 13، خریدار، مالک ملک پیش فروش شده است.

وی با بیان اینکه عقد معینی است که قانونگذار، شرایط ویژه ای برای آن مقرر کرده است، افزود: احکام ویژه ای که عامرانه است و نقش حمایتی، یک وجه مشخص این قانون است.

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اینکه قانون از پیش خریدار حمایت کرده است، گفت: درباره فسخ قرارداد هم هیچ جا اشاره نشده که پیش فروشنده حق فسخ دارد مگر اینکه پیش خریدار، اقساط سند را نپردازد.

قاسمی با بیان اینکه عمده مواد این قانون، امری است، تصریح کرد: نمی توان بر خلاف این قانون توافقی کرد.

وی با اشاره به اینکه با قانون پیشرفته ای روبه رو هستیم، ادامه داد: اگر هم نواقصی دارد می توان به مجلس پیشنهاد داد و این نواقص را رفع کرد.

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران خاطرنشان کرد: نظر اقتصادانان هم بر این است که این قانون در بازار مسکن، ثبات به وجود می آورد و برای کشور مفید است