اخبار, اطلاعیه ها

واکنش تند مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان به فرماندار فومن

۰ 269
image_pdfimage_print
واکنش تند مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان به فرماندار فومن:

اگر دلسوز هستید مردم را از بلاتکلیفی درآورید / واکنش شما ناصواب است

 

اسرار امروزاداره ثبت اسناد و املاک فومن معطل  ۲ میلیون تومان برای پرینتر است؟!/ آیا اداره ثبت اسناد و املاک فومن  مستحق تخصیص اعتبار به مبلغ ۹۹ میلیون تومان در ۳ سال بصورت نقدی و اسناد خرانه می باشد؟/ رییس شهرستان با اذن رییس سازمان ثبت کشور منصوب می شود و فرمانداران در این مورد دخالتی ندارند/ اینکه بگویند از اعتبارات محرومش می کنیم سخن ناروایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، فرماندار فومن در جلسه شورای اداری ضمن انتقاد از مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان به دلیل عدم هماهنگی برای تغییر مسئول دستگاه مربوطه در شهرستان فومن بدون اطلاع فرمانداری، گفت: رئیس اداره‌ای بدون اطلاع فرماندار یک شبه تغییر می‌کند و فرد جدید به عنوان سرپرست، پاسخگوی تماس‌ها نیست.

محسنی با بیان اینکه هر مدیری که بدون هماهنگی فرماندار وارد شهر شود جایی در شورای اداری ندارد و از مجموعه اعتبارات هم محروم خواهد بود، افزود: برای تعویض مدیران در سطح شهرستان باید هماهنگی های لازم انجام شود، از همین رو هیچیک از رؤسای ادارات ملزم به همکاری با این اداره نیستند”.

علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان هم  با انتقاد شدید از فرماندار فومن جوابیه ای که برای دیار میرزا ارسال کرد، گفت: آقای فرماندار اگر دلسوز واقعی مردم هستند اراضی کشاورزی منطقه را ساماندهی نماید تا جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه های شهر گرفته شود.

اسدی با تاکید بر اینکه اداره ثبت یک دستگاه وسازمان تخصصی است و یک مدیر متخصص می خواهد، افزود:  

از انجاکه ثبت یک کار تخصصی است، رییس شهرستان هم باید فردی متخصص و باتجربه باشد، از طرفی، قوه قضاییه، مجموعه ای مستقل است و قبل از انتخاب رییس هر شهرستان، استعلامات مختلفی از مراجع حفاظتی قوه قضاییه، صورت می گیرد و در نهایت با اذن رییس سازمان ثبت کشور، رییس شهرستان منصوب می شود یا به عنوان سرپرست ابلاغش صادر می گردد، این گونه نیست که بخواهیم نظر سایر مدیران یک شهرستان را در انتخاب رییس شهرستان اعمال کنیم. در ثانی ارزشیابی سالیانه مدیران سازمان ثبت اسناد و روسای شهرستان، با خود قوه قضاییه و سازمان ثبت است و فرمانداران در این مورد دخالتی ندارند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اظهارات فرماندار فومن مبنی بر اینکه “مانع از حضور رییس جدید در جلسات خواهم شد و سایر ادارات نیز حق تعامل با وی را ندارند و حتی از اعتبارات نیز محرومش می کنیم،” عجیب و غریب است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان تاکید کرد: اگر فرماندار واقعا دلسوز منطقه است و می خواهد از حق مردم منطقه دفاع کند، دستگاه هایی که متولی صیانت از اموال و انفال و بیت المال هستند را بیاورد پای کار تا کاداستر را اجرا کنند، اگر همه دستگاه ها همت کنند و در اجرای کاداستر کمک نمایند، مردمی که از نداشتن سند مالکیت رنج می برند، از بلاتکلیفی در می آیند و مشکلاتشان حل می شود.

وی افزود: چرا دستگاه ها در بخش صدور سند مالکیت که مربوط به بافت فرسوده روستاها هست ورود پیدا نمی کنند، چرا در اراضی کشاورزی دستگاه های مربوطه ورود پیدا نمی کنند، چرا در بحث اراضی منابع طبیعی دستگاه ها ورود پیدا نمی کنند، پرواضح است فرمانداری موفق است که این دستگاه ها را بیاورد پای کار تا اختلافات مردم در اراضی مذکور حل شود.

 اسدی اضافه کرد: آقای فرماندار اگر دلسوز شهرستان هست بیاید اعتبارات تملک عمرانی شهرستان را بالا ببرد که من بتوانم زیرساختهای لازم اداره ثبت در شهرستان را فراهم کنم تا مردم براحتی خدمات بگیرند؛ چرا که امروزه ارایه خدمات در سازمان ثبت به صورت مکانیزه صورت می گیرد، از پاسخ استعلامات گرفته تا صدور سند تک برگ؛ این در حالی است که اداره من در شهرستان فومن از داشتن یک دستگاه پرینتر نیز محروم است و باید منتظر باشد اقای فرماندار از محل تملک شهرستان، دو میلیون تومان برای این موضوع کنار بگذارد و یا با نداشتن ژنراتوردرزمان قطعی برق درارائه خدمات الکترونیکی برای بازداشت یا رفع بازداشت و یا پاسخ استعلامات….با مشکل مواجه شویم.

وی با طرح سوالی از فرماندار ، ادامه داد: آیا یک دستگاه اداری (ثبت اسناد و املاک شهرستان) که بیشترین تراکم مراجعین و بیشترین خدمات مرتبط با سایر دستگاهها را دارد و پشتیبان منابع مالی دولت و امنیت حقوقی و مالکیتی اشخاص است مستحق تخصیص اعتبار به مبلغ ۹۹ میلیون تومان در سالهای ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ (بصورت نقدی و اسناد خرانه) با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی کشور می باشد؟ این مشکلات و کمبودها نباید مورد توجه فرماندار محترم در آن شهرستان باشد؟

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان افزود: زیرساختهای سازمان ثبت باید در فومن فراهم شود، رییس شهرستان باید بتواند ارشیو پرونده ها را انجام دهد، باید بتواند فضای بایگانی اش را به سیستم هایی چون اطفا حریق مجهز کند تا در موقع بروز حوادث غیرمترقبه ارشیو پرونده ها محفوظ بماند؛ اقای فرماندار باید به این موضوع رسیدگی کند، نه اینکه بگوید “چرا بدون اطلاع من رییس شهرستان را تغییر داده اید من به فرمانداری راهش نمی دهم؛”

وی تصریح کرد: آقای فرماندار باید با نگاه دلسوزانه تری به مردم از رییس شهرستان کار بخواهد، اگر کوتاهی در انجام کار باشد آن موقع خودم پیشقدم در برخورد با آن فرد خاطی می شوم، اگر در شهرستان کار انجام نمی شود، اگر رییس اداره کار نمی کند، اگر جواب متقاضی را نمی دهد، یقین بدانید قبل از اینکه فرماندار بخواهد واکنشی نشان دهد، خودم شخصا به آن رسیدگی خواهم کرد، اما اینکه بگویند از اعتبارات محرومش می کنیم سخن ناروایی است، مگر اعتبارات دست فرد است و یک چیز شخصی است که کسی چنین بگوید، اعتبار برای یک شهرستان است برای مردم است و هیچکس حق ندارد تعرضی به آن نماید و تصمیمی خارج از چارچوب قانون برای آن بگیرد.

اسدی با تاکید مجدد بر اینکه کار اداره ثبت یک کار تخصصی است و نمی تواند دست هر کسی را از هر جایی برای ریاست شهرستان بگیرد و بیاورد، تصریح کرد:  بنابراین آقای فرماندار قبل از هرچیزی تمام دستگاه ها را پای کار بیاورد تا من کاداستر را در شهرستان اجرا کنم تا هم مردم دیگر برای املاکشان در محاکم قضایی، اختلاف ملکی نداشته باشند و هم دیگر نسبت به اراضی کشاورزی تغییر کاربری صورت نگیرد. این وظیفه فرماندار است که به ساماندهی اراضی کشاورزی ورود پیدا کند و مانع ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه های شهر شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت:آقای فرماندار وظیفه ذاتیش همین هاست، باید اعتبار شهرستان را تامین کند تا من مشکل مردم را حل کنم. باید کاری کند مردم براحتی خدمات بگیرند، باید براساس تکالیف ذاتی نقشه utm محدوده تقسیمات کشوری شهرستان را تهیه تا در بانک کاداسترجانمایی تا مطابق صلاحیت محلی کارانجام شود ومردم بدلیل مشخص نبودن مرزسیاسی دربانک کاداستر سرگردان نشوند نه اینکه به انتخاب یک رییس چنین واکنش ناصوابی نشان دهد مگر قرار است رییس شهرستان برای من و شما کار کند، رییس یک شهرستان بناست برای مردم کار کند و ما نظارت و مدیریت کنیم.

منبع خبر https://www.asraremrooz.ir/news/2651

مطالب مرتبط

گذاشتن یک دیدگاه

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد *

سوال امنیتی *

اطلاعات تماس

نشانی: رشت، بلوارامام (ره)، کوچه کوروش، برج بانک سینا، طبقه پنجم
کدپستی: ۴۱۹۳۷۵۳۸۸۸
تلفن: ۰۱۳۳۳۳۲۹۲۲۶
تلفکس: ۰۱۳۳۳۳۳۶۷۰۸
پست الکترونیک: info [at sign] gilannotary [dot] ir