اخبار

پیام رئیس جامعه سردفتران و دفتریاران استان گیلان به مناسبت آغاز سال نو

Off 64
image_pdfimage_print

” یا مقلّب القلوب و الابصار
یا مدبّر اللیل والنهار
یا محوّل الحول والاحوال
حوّل حالنا الی احسن الحال ”
صبا به تهنیت پیر می فروش آمد
که موسم طرب و عیش و ناز و نوش آمد
هوا مسیح نفس گشت و باد نافه گشای
درخت سبز شد و مرغ در خروش آمد
“حافظ”
دوستان:
نوروز و سال نو از راه رسید . بهار نماد تغییر و نو شدن و بالندگی است . امید ها با جان یافتن طبیعت، دوباره در دلها زنده می شود .عشق و همدلی ها یکبار دیگر در وجود آدمی شعله ور میگردد . باور ها به رسالت الهی در انسان تقویت می شود . آدمی با دیدن رویش درخت وسبزه و گل و آواز روحبخش و دلنواز پرندگان و اینهمه زیبایی و نعیم طبیعت، متحول می شود …
حلول سال نو و ایام فاطمیه را به خانواده بزرگ سردفتران و دفتریاران ارجمند تبریک عرض نموده ، سلامتی و سرفرازی همکاران را در سال جدید از بارگاه حضرت دوست تمنا و تقاضا دارم .
نوروز امسال نوید بخش حال و هوای دیگری است. در حوزه سردفتری، تأسیس و پویایی جوامع و کانون های استانی سردفتری در سراسر کشور ، رایحه ی خوش تغییرات و اصلاحات بنیادین در حوزه های تقنین و بهره مندی از فناوری های نوین در حوزه سردفتری را مژده میدهد. انفعال و مسامحه در این حوزه از میان همکاران فرهیخته سردفتر و دفتریار برای همیشه رخت بربسته و حساسیت های مؤثر آنان می رود تا این حوزه را در ارائه خدمات حقوقی و شبه قضایی و ایجاد امنیت روانی شهروندان و هموطنان عزیزمان مهیّاتر نماید .
آغاز سال ۹۴ با فصل جدیدی از پویایی و تحرک و فعالیت همزاد شده و ظرفیت های ناشناخته این حوزه مجال بروز یافته است. همکاران با اعتماد به نفس بیشتر و مصمم تر از گذشته در خدمت شهروندان و هموطنان و در راه اعتلای کشور عزیزمان ایران گام خواهند برداشت. امیدواریم که این ظرفیت و جنبه های ناشناخته حوزه سردفتری ، در راستای توسعه قضایی و اجتماعی و اقتصادی کشور مورد عنایت و استقبال مسؤولین واقع شود.
پر واضح است که ایجاد آرامش در شهروندان و شور حرفه ای در میان همکاران ، مستلزم دسترسی آنان به ابزارها و امکانات مادی است . همراهی دفاتر اسناد رسمی در راستای تحقق تنظیم الکترونیک اسناد و اجرایی شدن کامل ثبت آنی و ایفای نقش مقرر در مقررات قانونی منوط به توجه جدی مسئولین به تنها منبع مالی و تأمین حداقلی های دفاتر اسناد رسمی در قالب حق التحریر اسناد می باشد . واقعی و عادلانه شدن و ایجاد تغییرات اساسی در منابع مالی دفاتر اسناد رسمی بسیار ضروری ، فوری و حیاتی است .
جادارد مسؤولین محترم کانون با روند استمراری مطالبه تغییرات از جمله واقعی شدن تحریر پیگیری مستمر نموده و اراده انشایی خود را به نحو تام و تمام مصروف داشته و ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک و معاونت محترم اسناد آن سازمان نیز به این خواسته های معقول و منطقی همکاران اهتمام جدی داشته باشند. اجرایی شدن قانون کاداستر و حذف دفاتر فیزیکی و رفع کاستی ها و موانع دست و پاگیر دیگر قطعاً در مسیر دقت و سرعت ارائه خدمات حقوقی، تأثیر غیرقابل انکار خواهد داشت . امید است که در سال جدید با ایجاد تعامل بیشتر و به روز آمدی دفاتر اسناد رسمی بتوانیم با عمل به رسالت حرفه ای بیش از پیش زمینه آرامش و امنیت حقوقی آحاد جامعه را فراهم نمائیم . انشاءالله .
دست به دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد

با احترام
رئیس جامعه سردفتران و دفتریاران استان گیلان
محمدرضا رشیدی

مطالب مرتبط

اطلاعات تماس

نشانی: رشت، بلوارامام (ره)، کوچه کوروش، برج بانک سینا، طبقه پنجم
کدپستی: ۴۱۹۳۷۵۳۸۸۸
تلفن: ۰۱۳۳۳۳۲۹۲۲۶
تلفکس: ۰۱۳۳۳۳۳۶۷۰۸
پست الکترونیک: info [at sign] gilannotary [dot] ir